Όταν οι ειδικοί μιλάνε: Ταχύτητα Επεξεργασίας και Μαθησιακές Δυσκολίες

Όταν οι ειδικοί μιλάνε: Ταχύτητα Επεξεργασίας και Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι περισσότεροι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν δυσκολία στην ταχύτητα επεξεργασίας. Είναι σαν ο εγκέφαλος να τρέχει με 45 χιλιόμετρα την ώρα, όταν ο υπόλοιπος κόσμος (και όλες οι πληροφορίες του περιβάλλοντος) τρέχουν με 60 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτοί οι μαθητές υπερβαίνουν συνεχώς τον εαυτό τους χωρίς τελικά να  μπορούν να συμβαδίσουν. Έχουν δυσκολία στην αυτόματη και με ευχέρεια εκτέλεση απλών γνωστικών έργων ειδικά όταν απαιτείται νοητική απόδοση εστιασμένη στη συγκέντρωση.Οι μαθητές που βιώνουν μια γενική δυσκολία στην ταχύτητα επεξεργασίας συχνά έχουν μαθησιακές δυσκολίες σε πολλούς από τους ακαδημαϊκούς τομείς, λόγω της αδυναμίας τους να επεξεργάζονται τα είδη των πληροφοριών γρήγορα και αυτόματα. Συγκεκριμένες δυσκολίες μπορεί να συναντούν:

Όταν οι ειδικοί μιλάνε: Ταχύτητα Επεξεργασίας και Μαθησιακές Δυσκολίες
Όταν οι ειδικοί μιλάνε: Ταχύτητα Επεξεργασίας και Μαθησιακές Δυσκολίες

Σχεδιασμός προγράμματος παρέμβασης και αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών: Το πρώτο βήμα για το σχεδιασμό ενός προγράμματος μαθησιακής παρέμβασης και αποκατάστασης είναι να εντοπίσουμε και να κατανοήσουμε τα είδη των μαθησιακών δυσκολιών που μπορεί να επηρεάζουν το παιδί.  Το επόμενο βήμα είναι να προσδιοριστούν οι συγκεκριμένες γνωστικές αδυναμίες που προκαλούν τη «διαταραχή» και να ενισχύσουμε αυτές τις γνωστικές δεξιότητες μέσω εφαρμογής συγκεκριμένου προγράμματος και πρακτικής εξάσκησης.

Εάν υπάρχουν σημαντικές δυσλειτουργίες σε οποιαδήποτε από αυτές τις επτά γνωστικές διεργασίες, τότε το παιδί έχει πιθανώς κάποιο είδος μαθησιακής δυσκολίας. Για παράδειγμα αν ένα παιδί έχει ανεπαρκή μνήμη εργασίας, τότε θα δυσκολεύεται στην μνήμη και κατ’ επέκταση στην ακολουθία οδηγιών. Αν ένα παιδί έχει αργό ρυθμό επεξεργασίας πληροφοριών, τότε πιθανόν να δυσκολεύεται κατά την έναρξη και λήξη ενός έργου. Αν ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολίες στην οπτική επεξεργασία τότε ίσως να δυσκολεύεται στην ανάγνωση οπτικών σχεδιαγραμμάτων και στην αποκωδικοποίηση γραφικών παραστάσεων. Αν ένα παιδί παρουσιάζει δυσκολίες στην λογική /συλλογιστική ικανότητα τότε πολύ πιθανόν να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην κατανόηση και επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.

Πηγή: upbility: Κασσωτάκη Αλίκη – Λογοπεδικός MSc, BSc

Κοινοποίηστε:
FacebookTwitterGoogle+PinterestFacebook Messenger

Αφήστε το σχόλιο σας

Δείτε περισσότερα:
Να φορέσω καλσόν ή είναι νωρίς ακόμα;
Να φορέσω καλσόν ή είναι νωρίς ακόμα;

Στο ερώτημα του πότε φοράμε καλσόν και αν φοριέται από τώρα, μπορώ να πω ρητά πως...

Close