Τρεις S.O.S. συμβουλές για την κατανάλωση light προϊόντων

Τρεις S.O.S. συμβουλές για την κατανάλωση light προϊόντων

Στο ψυγείο με τα γαλακτομικά επιλέγουμε αυτό με τα μειωμένα λιπαρά, ανάμεσα στα τυριά ξεχωρίζουμε αυτό με το λιγότερο αλάτι. Στο ράφι με τα δημητριακά διαλέγουμε αυτά με τη λιγότερη ζάχαρη και στο διάδρομο με τα αναψυκτικά προτιμούμε αυτά με την ένδειξη «green». Η διατροφή μας έχει γεμίσει με «light» και «χωρίς…», αλλά λίγοι καταλαβαίνουμε τι αγοράζουμε κι αν όλα αυτά τα «μειωμένα» επηρεάζουν θετικά το δείκτη της ζυγαριάς μας.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο χαρακτηρισμός «light» υποδηλώνει ότι το προϊόν περιέχει τουλάχιστον 30 % λιγότερες θερμίδες από λιπαρά, σάκχαρα κ.ο.κ. σε σύγκριση με παρόμοια προϊόντα της ίδιας κατηγορίας. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη κατηγορία τροφίμων που συχνά παρερμηνεύουμε ως light. Είναι τα τρόφιμα «χωρίς σάκχαρα» που πολλοί πιστεύουν ότι δεν περιέχουν σάκχαρα. Κι αυτό γιατί ένα τρόφιμο «χωρίς λιπαρά» ή «χωρίς σάκχαρα» δε σημαίνει ότι έχει λιγότερες ή καθόλου θερμίδες. Αντίθετα, τα σάκχαρα και τα λιπαρά δίνουν στα τρόφιμα συγκεκριμένα πυκνότητα και υφή και τα προστατεύουν απο μικροοργανισμούς, όταν αφαιρούνται ή μειώνονται, συνήθως αντικαθίστανται από άλλα συστατικά (π.χ. πρωτεΐνες ή άμυλο) με αυξημένη θερμιδική αξία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣΠΕΣ ΑΝΤΙΟ ΣΤΗ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΗ ΚΟΙΛΙΤΣΑ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΤΡΟΦΕΣ!

Τα light τρόφιμα μπορούν να αποτελέσουν ένα εργαλείο στην προσπάθειά μας να ελέγξουμε την πρόσληψη ζάχαρης, λίπους και θερμίδων, αυτό όμως δεν αρκεί για τη μείωση του βάρους μας, αν δεν τα εντάξουμε σε ένα ισορροπημένο τρόπο διατροφής. Για παράδειγμα, το κίτρινο τυρί, ακόμη και ight, έχει 10%-18% λιπαρά, ενώ το light γιαούρτι 2% ή 5%. Το να αλλάξουμε το τυρί από πλήρες σε light είναι ένα βήμα, αλλά η αλλαγή από τυρί σε γιαούρτι είναι πιο ωφέλιμη.

Έτσι, ας έχουμε οδηγό μας τις:

3 βασικές αρχές στην κατανάλωσh light τροφίμων:

1). Ελέγχουμε ότι τα light προϊόντα εκτός από λιγότερο λίπος ή ζάχαρη έχουν και λιγότερες θερμίδες από το αντίστοιχο πλήρες προϊόν και κυρίως ελέγχουμε το πόσες λιγότερες θερμίδες αντιστοιχούν σε κάθε μερίδα.

2). Καταναλώνουμε τα light προϊόντα στην ίδια ποσότητα που θα καταναλώναμε το αντίστοιχο κανονικό τρόφιμο.

3). Δεν αυξάνουμετην κατανάλωση άλλων τροφίμων πιστεύοντας ότι οι θερμίδες των light προϊόντων είναι ελάχιστες ή μηδενικές.

Τέλος, σημειώνεται ότι τα παιδιά άνω των 2 ετών μπορούν να καταναλώνουν γάλα και γιαούρτι με μειωμένα λιπαρά, όπως οι ενήλικες, ενώ τα γλυκαντικά χωρίς θερμίδες είναι ασφαλή σε μικρότερες ποσότητες, σύμφωνα με τους αρμόδιους φορείς. Στα παιδιά, ωστόσο, όσον αφορά στη διαχείριση του βάρους τους, δε χρησιμοποιούμε τόσο τα light προϊόντα, με εξαίρεση τα γαλακτοκομικά. Εάν πρέπει κάπου να εστιάσουμε είναι στο ποια τρόφιμα πρέπει να καταναλώνουν καθημερινά για μέγιστη υγεία και ανάπτυξη.

Κοινοποίηστε:
FacebookTwitterGoogle+PinterestFacebook Messenger

Αφήστε το σχόλιο σας

Δείτε περισσότερα:
Πολύτιμα Χριστουγεννιάτικα tips για μαμάδες που θα θέλατε να μάθετε! (VIDEO)
Πολύτιμα Χριστουγεννιάτικα tips για μαμάδες που θα θέλατε να μάθετε! (VIDEO)

Πώς να κρεμάσετε το στεφάνι στην πόρτα χωρίς να την καταστρέψετε με καρφιά; Πώς θα στερεώσετε...

Close